Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

Cykelpartner

Cykelpartner er Danmarks førende inden for online salg af cykler, cykeltøj, udstyr og reservedele.

www.cykelpartner.dk
Opgaven

Responsiv website

1:1 konvertering af det eksisterende websites funktionalitet i nyt og reponsivt design. Det daværende cykelpartner.dk var ikke responsivt, hvilket gav udfordringer på mobile enheder.

Der var især fokus på at stramme designet op uden at lave noget som kunderne ikke ville kunne genkende ved launch. Dette lykkedes og kunderne tog utrolig godt imod det nye layout og var glade for at sitet nu tilpassede sig på deres mobile enheder.

Hvilken tilgang tog vi?

Responsiv prototype

Vi startede med at udarbejde en responsiv prototype, på baggrund af en lang række brugertests. Den videre dialog med kunden tog udgangspunkt i denne prototype. Det gav os gode vilkår for at tilføje, ændre og sløjfe idéer på et tidligt stadie.

Design og styletile

Med udgangspunkt i dialogen, lavede vi en visuel opstramning af prototypen. Her var designet mere tidssvarende, men talte stadig til samme målgruppe og produkternes prisklasse.

Frontend udvikling

Da både prototypen og stilen var fastlagt, stod den på færdigudvikling af sitet, så Cykelpartner blev klar til launch, med en køreklar og forbedret webshop.

Opstraming af layout


Som en del af opgaven har Cykelpartner fået en visuel overhaling. Det er samme indhold, der er pænere og mere præsentabelt pakket ind.

Det har været vigtigt at fastholde en del af Cykelpartners oprindelige identitet og udtryk. På samme tid skulle der spilles på at være en lavpris webshop, som holder priserne under butikkernes prisniveau.

Uddrag af designet

Brugertests før og efter


Vi startede ud med at gennemføre en lang række brugertests af det tidligere website, for at finde ud af hvor eventuelle problemer lå for brugerne. Det foregik ved hjælp af online tænke-højt-tests, hvor testpersonerne fik stillet nogle opgaver, som de skulle gennemføre, mens de løbende fortalte hvad de tænkte.

På baggrund af disse brugertests, kunne arbejdet i at udforme en ny version af Cykelpartner.dk begynde. Efter lanceringen af det nye site, fortsatte vi med at foretage brugertests, for at optimere sitet yderligere.

Original Image
Modified Image

Responsiv løsning og nytænkt mobilmenu


Med den nye løsning er menupunkterne altid synlige - også på mobil og tablet. Menuen er designet således at du kan swipe til siden. Det vil sige at nogle menupunkter altid vil gå udover kanten med en udtoning, for at indikere swipe muligheden. På den måde er menuen altid synlig for brugeren, modsat den efterhånden mere traditionelle burgermenu, som skjuler menupunkterne, indtil den aktiveres.

Menuen er her fleksibel i bredden, hvilket gør at der ses flere menupunkter i bredden, når mobilen vendes vandret. Når du besøger siden fra en tablet, kan der ses endnu flere menupunkter.

One step checkout


Vi kender alle det scenarie, hvor vi lander i et checkout flow med uendelige input-felter og steps, man skal igennem.

For hvert felt, du beder brugeren om at udfylde, øges risikoen for, at brugeren mister tålmodigheden. Spørgsmålet er, om hvert felt i virkeligheden er nødvendigt. Hvis det ikke er, så fjern det.

Det har vi arbejdet med på Cykelpartner, og vi har samtidig lavet et vertikalt flow, så brugeren hele tiden kan se mængden af informationer, der skal udfyldes. Tilsammen gør det checkout flowet mere overskueligt og hurtigere at gennemføre.

Stats

Hvad har lanceringen betydet?


+15%

stigning i omsætningen

+40%

stigning i konverteringsraten på mobile enheder

+86%

stigning i omsætningen fra mobile enheder



Baseret på indsamlet data fra 2015/2016.
Hovedrollerne

Kontakt os

Martin Haun Responsivt design Kontakt Martin