Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

Danmarks
Naturfrednings-forening

Danmarks Naturfredningsforening er Danmarks største natur- og miljøorganisation. Som naturens stemme kæmper vi for en rig natur og et rent og sundt miljø – også i fremtiden.

www.dn.dk

Opgaven & processen

Responsivt redesign af eksisterende website

  • Designet i 2016
  • Bygget i Umbraco
  • 200+ timers design

Danmarks Naturfredningsforening er en betydningsfuld stemme, der blandt andet har vores miljø og natur kært. De er en stor organisation med rigtig mange afdelinger fordelt rundt i hele Danmark. Det og så kombineret med mange løbende aktiviteter, med dertilhørende kampagnesites, er løsningen af en vis kaliber, der stod overfor en totaltrenovering.

Workshop

Vi afholdte en heldagsworkshop, der afdækkede mange tekniske aspekter for det kommende website, samt hvilken retning DN var på vej.

Wireframes

Vi lavede en håndfuld wireframes for et godt fundament. Disse tog udgangspunkt i workshoppen og kravspecifikationen - med opsatte KPI'er - fra Danmarks Naturfredningsforening.

Webdesign

Til sidst i processen, lavede vi en række visuelle skærmbilleder af det endelige design, som var rammen for det endelige udseende af websitet.

Adgang for medlemmerne og onboarding af nye medlemmer

I forbindelse med redesignet af Danmarks Naturfredningsforenings website, var en af del-opgaverne også at få samlet alle medlemsfunktioner ét sted. Ideen var at det skulle foregå mindre pr. telefon eller brev.

Samtidig med, at de eksisterende brugere skulle have et sted, de kunne se deres oplysninger og rette dem, var der fokus på at onboarde potentielle nye medlemmer, både i en gratis udgave og en betalende udgave.

Denne del af projektet blev kaldt “Mit DN” og lagde grundstenene for et potentielt og fremtidigt brugerunivers med yderligere fordele og muligheder for medlemmerne.

Få en lille smagsprøve på designet af "Mit DN" i slideshowet (slide 5) - nedenfor.

Uddrag af designet

Naturens Dag, årlig begivende for børn og voksne, i hele landet

Danmarks Naturfredningsforening havde behov for at kunne informere om arrangementer og kampagner - udenom hovedsitet. Første spadestik til disse kampagnesites, blev om Naturens Dag.

Naturens Dag er Danmarks Naturfredningsforenings og Friluftsrådets mærkedag for naturoplevelser. Formålet er at åbne naturen for børn og voksne. Hvert år har et tema. I 2016 var temaet: "Natur uden alder".

Det var vigtigt at kampagnesitet kunne stå for sig selv, uden direkte forbindelse til hovedsitet, dog med samme overordnet design. Sitet er opbygget i grundmoduler fra hovedsitet, og det skulle kunne anvendes til andre kampagner, ved simple ændringer i fx tekst og billeder.

Ud over Naturens dag, kan du også tage et kig på affaldsindsamlingen.dk eller danmarksnaturfond.dk

Gå til naturensdag.dk

Visuel identitet

Fælles grundlag for stil og tone

Gorm Larsen og Zornig har stået for en opdateret identitet til Danmarks Naturfredningsforening, dog med primært fokus på offline. Vi tog udgangspunkt i fonte og farver, hvor vi tilførte øvrige nødvendige elementer i forhold til et website - eksempelvis ikoner, links, knapper, inputfelter mm.

  • Ikon - dn
  • Ikon - dn
  • Ikon - dn
  • Ikon - dn
  • Ikon - dn
  • Ikon - dn
  • Ikon - dn
  • Ikon - dn
  • Ikon - dn
  • Ikon - dn

Overskrifter - Lato Black

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzøæå
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzøæå
0123456789 !”#€%&/()=?

Brødtekst - Lato Regular

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzøæå
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzøæå
0123456789 !”#€%&/()=?

Citater - Lato Regular Italic

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzøæå
abcdefghijklmnopqrstuvwxyzøæå
0123456789 !”#€%&/()=?


Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Call to action

Danmarks Naturfrednings-forening
før og efter

Efter en stor indsats på alle fronter kan det nye website nemt rykke op i superligaen. Se forskellen på forsiden her:

Original Image
Modified Image
Udtalelse

Det siger Danmarks Naturfrednings-forening

Marianne Søndergaard

Marianne Søndergaard

Digital Redaktør Designet i vores nye digitale univers giver naturen den plads, som den fortjener. Samtidig flugter den visuelle identitet med vores contentstrategi om at gøre naturen tilgængelig for alle. Vores sites inspirerer nu danskerne til at komme ud i det blå.
Hovedrollen

Kontakt os

Michael Østergaard Wireframes, Webdesign, Brugeroplevelse Mød Michael
Relateret cases

Få mere indsigt i vores arbejde

Friluftsrådet

Responsivt kampagnesite

Se case

Danmarks Jægerforbund

Responsivt redesign

Se case

Reepark

Responsivt redesign

Se case