Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

SOS Dansk Autohjælp

Med 45 stationer, fordelt i hele landet, og en samlet vognpark med mere end 350 specialbyggede redningskøretøjer sender SOS Dansk Autohjælp trygt 1 bilist videre hvert 2. min.

www.dah.dk

  • Designet i 2015/2016
  • Bygget i Umbraco
  • 120+ timer

Opgaven


Opgaven bestod i at skabe en ny hjemmeside for SOS Dansk Autohjælp, herunder med fire overordnede områder:

  • Et fleksibelt website, med mange designelementer til få sidetyper.
  • En integreret webshop, bygget om abonnementstyper og tillægsprodukter.
  • Et kundeunivers med selvbetjeningsmuligheder.
  • En vejhjælpsfunktion.

Løsning


Løsningen blev bygget op om få sidetyper, men med mange responsive elementer, som ud fra en guideline matrix kan sammensættes på de forskellige sidetyper. På den måde gav vi SOS Dansk Autohjælp fleksible rammer, der især på fremtidige landingpages, kan give fleksible og frie muligheder indenfor rammerne af den nye stil.

Forskellige formål


I løsningen var det vigtigt at tage højde for brugernes primære formål alt efter om de besøger websitet fra mobiltelefonen, tablet eller desktop.

På tablet og desktop, som oftest foregår hjemme eller på arbejdspladsen, er det primære formål salg af abonnementer, hvorimod vejhjælp er et væsentligt formål på mobiltelefonen, da det er den man har med i situationer hvor man har brug for vejhjælp her og nu.

Uddrag af designet

Webshop med understøttet købsflow


På websitet er der tænkt mange købsunderstøttende elementer ind i løsningen. Blandt andet:

  • En prioriteret præsentation af de vigtigste og mest populære abonnementer på forsiden, efterfulgt af øvrige abonnementskategorier.
  • Produktguide for erhvervskunder.
  • En adfærdsintelligent “brug for hjælp - bliv ringet op i dag” funktion, for at hjælpe brugeren, med det i mente at SOS Dansk Autohjælp konverterer flest salg af abonnementer telefonisk.
  • Opsalg eller opgradering i kurven baseret på de valgte abonnementer.
  • Synligt brug af trustpilot og reviews ved produkter, for at spille på den store kundetilfredshed og skabe troværdighed hele vejen til købet.
  • Forkortet steps i check-out flow.

Storytelling og emotionelt design


SOS Dansk Autohjælp har både tilfredse kunder og gode statistikker i baghånden, når de yder vejhjælp. Begge dele brugte vi som virkemiddel til at skabe en fortælling på tværs af løsningen, for at sætte mennesket i fokus, spille på brugernes følelser og tale til deres tryghedsbehov. Dette har vi blandt andet gjort ved hjælp af video, udtalelser, animationer og statistikker.

Man bliver præsenteret for adskillige statistikker, der underbygger, hvorfor man skal vælge SOS Dansk Autohjælp, som eksempelvis: Vi sender 1 bilist trygt videre hvert 2. min.

Vi har også trukket de mange positive anmeldelser på trustpilot ind, for at understøtte et køb

Udtalelse fra Dansk Autohjælp

Vi møder mennesker på et kritisk tidspunkt, når hverdagens høje tempo pludselig er gået i stå sammen med bilen. Det samarbejde vi har med vagtcentralen gør os i stand til at løse opgaven effektivt, for det kræver lige dele pædagogik og faglig snilde at få kunden sikkert tilbage på vejen med en god oplevelse i bagagen og et taknemmeligt håndtryk til afsked.

Jonas Henriksen, Vejredder

Jonas Henriksen, Vejredder

VI SENDER 1 BILIST TRYGT VIDERE HVERT 2. MINUT.

Den nye visuelle identitet

SOS Dansk Autohjælp trængte til et visuelt løft, så der var en bedre sammenhæng mellem det budskab, de ønskede at fortælle og det, de visuelt udstrålede. Derudover skabes en visuel samhørighed til SOS international, som SOS Dansk Autohjælp er datterselskab af.

Grundlæggende skulle sitet fokusere på at gøre vejhjælp og forsikring mere menneskeligt, samtidig med at det skulle udstråle tryghed. Derfor faldt valget på en bastant font, der med forskellige vægtninger, kunne understrege vigtige “salgstaler”, kombineret med udtryksfulde billeder og farver, der associeres med vejhjælp.

Overskrifter: Effra Bold og Regular

Hurtig og professionel autohjælp overalt i Europa

Brødtekst: Effra regular

Dynamically conceptualize visionary total linkage before prospective experiences. Dynamically restore user friendly internal or "organic" sources through orthogonal customer service. Monotonectally facilitate intermandated catalysts for change for enterprise-wide benefits.
Link ved brødtekst

Call-to-action knap

Udtalelse

Det siger Dansk Autohjælp

Torben Kring

Torben Kring

Head of Roadside Development, SOS Dansk Autohjælp Det nye dah.dk skaber det perfekte mix mellem vores ønske om en ensartet visuel og funktionel kunderejse på tværs af devices; et optimeret og effektivt salg af abonnementer; med enestående muligheder for vores kunder at lave selvbetjening via MIT DAH.
Stats

Hvad har lanceringen betydet?


+73%

øget samlet omsætning

+275%

stigning i unikke køb på mobil

+17%

øget konverteringsrate for e-handel


oktober-november 2015 vs. 2016
Hovedrollerne

Kontakt os

Nicklas Brønd Workshop, IA, Wireframes, Design Mød Nicklas
Relateret cases

Få mere indsigt i vores arbejde

Danmarks Jægerforbund

Responsivt redesign

Se case

Palsgaard

Responsivt redesign

Se case

Krifa

Optimering af købsflow for nye kunder

Se case