Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

Fårup Sommerland

Fårup Sommerland, en af topattraktionerne i Danmark, ligger placeret i hyggelige omgivelser - midt i skoven. Forlystelserne ligger spredt ud over et areal svarerende til 55 fodboldbaner og besøges, hver sæson, af op til 650.000 besøgende fra ind- og udland.

www.faarupsommerland.dk

Vores tilgang til opgaven

Udfordringen

Fårup Sommerland havde med op til 650.000 besøgende pr. sæson brug for et responsivt webdesign, så de besøgende uanset enhedstype, ville blive mødt af et website, der var nemt at navigere i og finde de rette informationer.

Websitet skulle appellere til en bred målgruppe, men også - i høj grad - afspejle de fysiske omgivelser ved Fårup Sommerland, og samtidigt have en tæt kobling til Fårups offline materiale.

Løsningen

Opgaven blev løst ved først at wireframe de forskellige sidetyper (inkl. webshoppen) til både desktop, tablet og smartphone.

Herefter fik vi i samarbejde med Fårup lagt en grafisk stil og tone på sitet, som passede til forlystelsesparkens stemning og omgivelser.

Resultatet

Resultatet blev et meget grafisk, stemningsfuldt og responsivt website, der er designet ud fra tankegangen, mobile first.

Ligeledes har websitet givet de 650.000 besøgende muligheden for at tilgå de nødvendige informationer - uanset hvilket digitalt medie, der bliver anvendt.

Samhørighed

Sammenhæng mellem oplevelse både offline og online

For Fårup var det vigtigt, at det blev en visuel oplevelse, der i høj grad afspejlede stemningen og skoven fra Fårup Sommerland.

Vi valgte derfor at give sitet et udtryk, der med en blanding af realistisk billedbrug og en legende grafisk stil, skulle forsøge at appellere til den brede målgruppe. Her taler vi både barnet, forælderen og bedsteforælderen, som i mange tilfælde vil besøge sitet.

For at give de besøgende en helhedsoplevelse, er der blevet sikret en ensartethed i Fårup Sommerlands udtryk og grafiske elementer. Fårup Sommerland har nu samme ansigt udadtil, om gæsterne besøger sommerlandet, websitet eller står med turistfolderen i hånden.

En responsiv oplevelse

En af Fårup Sommerlands store udfordringer var, at der med op til 650.000 besøgende pr. sæson, var et stort behov for at kunne tilgå sitet på adskillige skærmstørrelser.

En responsiv løsning var derfor en nødvendighed. Resultatet blev et website, der tilpasser sig til den enkelte enhed, som den besøgende møder websitet med. Uanset om den besøgende sidder med en 27" skærm, en mini-tablet, en iPhone eller andre enheder, så vil sitet blive tilpasset. Dette giver alle de 650.000 besøgende en optimal mulighed for at finde alt fra overnatningsmuligheder til at købe eller forny sæsonkort – hvor de vil og hvornår de vil.

Læs mere

Uddrag af designet

Den grafiske afspejling af Fårup Sommerland

Websitet til Fårup Sommerland er blevet en visuel oplevelse med mange grafiske elementer. Heriblandt en primær og en sekundær display-font, en blanding af realistisk billedbrug og en tegnet stil. Nedenfor kan du se nogle af de grafiske elementer.

Primær display font: Market Felt

The quick brown fox jumps over the laxy dog

Sekundær display font: Felt Tip Roman

The quick brown fox jumps over the laxy dog

Udtalelse

Det siger Fårup Sommerland

Rasmus Mortensen

Rasmus Mortensen

Marketingchef i Fårup Sommerland Websitet afspejler Fårup Sommerlands særlige univers på den netop måde, vi ønskede. Sitet appellerer til hele familien – nu på tværs af alle platforme. Det var helt afgørende for processen, at design-teamet forstod og understøttede vores forretningsmodel i deres arbejde med brugerfladen. Og med en 16 % stigning i online omsætning første sæson, må vi sige, at det er lykkedes til fulde.
Hovedrollen

Kontakt mig

Nicklas Brønd Design Mød Nicklas