Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

Friluftsrådet

Oplev mere - brug naturen er et kampagnesite søsat af Friluftsrådet for at sætte fokus på at bruge den danske natur noget mere.

www.oplevmere.nu

Opgaven & processen

Design af responsiv landingpage

  • Designet i 2016
  • Bygget i Umbraco
  • 25+ timers design

Opgaven bestod en et kampagnesite med fokus på, hvad du må og ikke, når du dyrker friluftslivet i naturen. Noget mange af os faktisk ikke er klar over. Samtidig var det vigtigt at sætte fokus på de fantastiske muligheder, som den danske natur faktisk tilbyder.

Workshops

Vi afholdte en workshop med Friluftsrådet for at få dyb kendskab til kampagnens formål. Sammen lavede vi en retning for, hvordan vi bedst kunne understøtte formålet og Friluftsrådets ønsker digitalt

IA og wireframes

Med den fælles forståelse for kampagnen, definerede vi en informationsarkitektur og wireframede derefter de nødvendige elementer, sektioner og sammensætnings-muligheder.

Design og styletile

Herefter gik arbejdet med stilen og tonen igang. Her var det især vigtigt, at vi fik lavet et univers, der afspejler den danske natur og som samtidig er personlig i sit udtryk.

Bliv klogere på, hvad du kan og må i naturen


Naturen er gratis, og de fleste steder holder den åben døgnet rundt. Men hvor må du egentlig tænde bål og overnatte, og hvor kan du vandre og plukke blomster?

De fleste danskere ved det ikke, og kender heller ikke reglerne for færdsel og ophold i naturen. Det betyder, at mange ikke ved, hvad de kan og må, når de oplever naturen og dyrker friluftslivet.

Friluftsrådets kampagnesite har konkrete svar på alle spørgsmålene og fortæller om de regler og fif, der er gode at kende. På den måde kan du opleve mere i naturen og samtidig vise hensyn til både naturen og dens ejere.

Uddrag af designet

En kampagne med fokus på at få danskerne ud at opleve mere i naturen


På grund af det manglende kendskab til reglerne i naturen, igangsatte Friluftsrådet kampagnen, Oplev Mere – Brug Naturen, som skal øge danskernes viden om, de mange fantastiske muligheder der er for at opleve naturen.

Hele formålet med kampagnen er at klæde danskerne på med nyttig viden, lære dem reglerne at kende og ikke mindst inspirere dem til at opleve og bruge naturen mere.

Hovedrollen

Kontakt os

Nicklas Brønd Workshop, IA, Wireframes, Design Mød Nicklas
Relateret cases

Få mere indsigt i vores arbejde

Danmarks Jægerforbund

Design af responsivt website til 90.000 medlemmer

Se case

Danmarks Naturfredningsforening

Responsivt redesign

Se case