Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

Hotel Vejlefjord

Hotel Vejlefjord er stedet, hvor mennesker skaber resultater. I fællesskab med hinanden – og med os. Sådan har det været gennem mere end 100 år. Og sådan er det stadig.

www.hotelvejlefjord.dk

Opgaven

Vores tilgang til opgaven

Udfordringen

Hotel Vejlefjord trængte til at træde ind i det 2100-århundrede med deres website, hvor det skulle være nemmere at booke konferencelokaler og mødelokale, samt at shoppe deres wellness-produkter.

Generelt skulle der mere vægt på de helt fantastisk omgivelser, samt den gamle og spændende historie, hotellet besidder.

Kort sagt, Hotel Vejlefjord var blevet mere bevidst om, hvor vigtigt deres website var som talerør og salgskanal.

Løsningen

Som man formentlig hurtigt vil bemærke, har vi - i stor stil - gjort brug af det gode billedmateriale. Billederne taler jo praktisktalt for sig selv, og underbygger de skønne faciliteter og den flotte natur. Man kan dristes til at nævne det følelsesmæssige i materialet. Det falder på mange måder ind under ’emotionelt webdesign’.

Piller du billedmaterialet ud, har vi bygget et relativt enkelt ’design-skelet’, så fokus forbliver på indholdet og mulighederne.

Emotionelt design
- drevet af billeder

Hotel Vejlefjord ligger i flotte og skønne omgivelser ud til Vejle Fjord, hvor de tilbyder eksklusive wellness-oplevelser.

For virkelig at spille på alle tangenterne, så fylder billedmaterialet en stor del af designet - det visuelle udtryk. Uden inddragelsen af området og mulighederne visuelt, ville det samlede indtryk falde til jorden. Eksklusive wellness-ophold sælger ikke sig selv – men der spilles på følelserne igennem idylliske billeder.

Bedre forespørgsel på møde- og
konferencefaciliteter

Det vil helt klart være en oplagt mulighed at arbejde med at optimere booking af ophold, faciliteter mv. online, specielt ift. nutidens mange mobile enheder.

Vi har arbejdet med brugervenligheden i at kunne forespørge på de mange lækre og gode konference- og mødefaciliteter, som Hotel Vejlefjord tilbyder. En ting er selvfølgelig fleksibiliteten ift. mobile enheder i en forespørgsel på konference- og mødefaciliteter. Noget andet er uden tvivl det gode billedmateriale af faciliteterne, da effekten uden disse, ikke ville have været det samme.

Der er opsat 2 mål på konferencesiden på henholdsvis besøgende og kontakter fra siden.

+179%

I besøgende på siden

+196%

I forespørgelser fra siden

Målt i perioden 1.8 - 31/10-2014 sammenlignet med samme periode året før.

Uddrag af designet

Udtalelse

Det siger Hotel Vejlefjord

Anders Martin Larsen

Anders Martin Larsen

Salgs- og Marketingchef Vi er fuldt ud tilfredse med både design og funktionaliteter i den nye webløsning. Websitet er en stadig vigtigere del af vores forretning, og vi har store forventninger til den online platforms rolle i vores overordnede strategi.

Den responsive løsning
øgede besøgstallet

Man skulle jo tænke, at trafikken nærmest kommer af sig selv, men faktum er, at Google nævner i deres søgninger, om et website er mobilvenligt. Tilmed bliver du straffet negativti søgningen, hvis ikke dit site er mobilvenligt - alene derfor kan og vil et responsivt website påvirke trafikken positivt.

Bliv mere klog på responsive webdesigns og vores proces bag.

Hovedrollen

Kontakt mig

Kim Dolleris Design Mød Kim