Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

Danmarks Jægerforbund

Danmarks Jægerforbund er et landsdækkende forbund med 876 lokale foreninger og i alt 93.861 medlemmer.

www.jaegerforbundet.dk
Vores process

Hvilken tilgang tog vi

Workshop

Vi startede processen med at afholde en workshop med ansatte fra Danmarks Jægerforbund. Forinden var der afholdt to mindre workshops blandt medlemmer og ikke-medlemmer. Formålet var at konkretisere ønsker, behov og krav til den nye hjemmeside.

Wireframes og styletile

Med udgangspunkt i den viden og de erfaringer, som vi fik fra de afholdte workshops, gav det os en god grobund for at udarbejde wireframes og websitets nye informationsarkitektur.

Design

Efter wireframes og styletilen var fastlagt med Danmarks Jægerforbund gik designfasen og den nye visuelle identitet i gang.

Flere workshops lagde grundstenen for processen


Danmarks Jægerforbund ønskede at gå fra et website med meget information og kompleks navigation til et website med mere målrettet kommunikation samt en mere enkel struktur. Websitet skulle afspejle og præsentere viden, artikler, nyheder, kurser og arrangementer. Vi arbejdede derfor meget med at strukturere indholdet før arbejdet med wireframes og selve informationsarkitekturen kunne påbegyndes.

Derudover ønskede vi selvfølgelig at trække på en masse insiderviden fra de mange jægeres ønsker til et nyt website.

Wireframes
- et dialog baseret værktøj

Med baggrund i den viden, som vi opnåede gennem de afholdte workshops, kunne arbejdet med de første wireframes begynde.

Vi vidste nu, hvilket indhold der var nødvendigt, og hvor fokus skulle ligge.

Uddrag af designet

Udtalelse

Det siger Danmarks Jægerforbund

Pia Hoberg Bork

Pia Hoberg Bork

Marketing Projektleder Med den nye hjemmeside har vi fået en helt ny kommunikationsplatform. Det grafiske udtryk er nyt, prioriteringen af indholdet er nyt, alle tekster er SEO-optimerede, og selve sitet er opbygget på en helt ny respons.
Vi har gennem hele forløbet oplevet Beneath som en virkelig kompetent sparringspartner. De forstod hurtigt vores organisation, og hvor vi gerne ville hen med det nye site.

Den nye visuelle identitet

Det var vigtigt at skabe en farvepalatte og fontpakke der udstrålede jagt og en vis klasse. Det måtte gerne være konservativt men stadig moderne og smart. Vi endte med to fonte der til sammen kunne give den ønskede udstråling.

For at ramme en stemning af natur og jagt, fik vi også lavet tekstur og vandmærker der kunne bruges til baggrunden. En baggrund der skulle give kontrast til især de grønne farver.

Overskrift Georgia Bold

The quick brown fox jumps over the lazy dog

Brødtekst Source Sans Pro Regular

Dynamically conceptualize visionary total linkage before prospective experiences. Dynamically restore user friendly internal or "organic" sources through orthogonal customer service. Monotonectally facilitate intermandated catalysts for change for enterprise-wide benefits. Link ved brødtekst.

Call-to-action knapper


Primær CTA Sekundær CTA

Danmarks Jægerforbund nu vs før


Her ses hvordan det nye websites forside ser ud i forhold til den tidligere version.

Original Image
Modified Image
Hovedrollerne

Kontakt os

Jakob Kjeldtoft Opstart og wireframing Mød Jakob
Nicklas Brønd Design & UX Mød Nicklas