Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

JYSK

JYSK er en detailkæde, der sælger ’alt til hjemmet’. Den første JYSK-butik åbnede i 1979 på Silkeborgvej i Aarhus, hvor butikken stadig ligger i dag.

JYSK er i dag en global koncern med over 2.100 butikker i 36 lande.

JYSK

JYSK.dk redesign

Det daværende JYSK.dk stod over for et komplet responsive redesign og integration af Click&Collect, hvor kunden efter 2 timer kan afhente sin vare i nærmeste butik.

Via tæt dialog, brugertests og med fokus på konvertering, øgede vi JYSKs konverteringsrate væsentligt.

Læs hvordan
Vores proces

Hvilken tilgang tog vi?

I samarbejde med JYSK brugertestede vi det daværende website, lavede responsive wireframes ud fra 'mobile first' tankegangen og lægger herefter den grafiske indentitet på løsningen. Under forløbet har vi udført flere runder af brugertest for at sikre at de definerede mål blev udført som ønsket.

Test

Vi testede det nuværende JYSK site efter hvad der fungerede, og hvad der ikke fungerede.

Responsive wireframes

Baseret på JYSKs ønsker, samt de erfaringer vi gjorde os, opbyggede vi responsive wireframes.

Design

Efter intern godkendelse hos JYSK af de responsive wireframes, startede designfasen.

Brugertest

Da designfasen var overstået, prototype-brugertestede vi den nye løsning.

Hvad for noget?

Responsive wireframes

Beneath arbejder bl.a. med grey boxing og responsive wireframes i de indledende dele af designprocessen. Her fastlægges størrelse og placering af sitets elementer - alt sammen i tæt samarbejde med kunden.

Det er en tidssparende metode, der gør designet mere håndgribeligt for kunden og sikrer, at webbureauet og kunden ikke ’snakker forbi hinanden’.

Udfordring:

Navigation

Navigationsstrukturer er ofte en udfordring, når det kommer til responsive websites og webshops, især når menuen indeholder flere niveauer.

Med JYSKs menu, har vi fokuseret på at man nemt skal kunne få et overblik over kategorierne. Vi gennemførte i første omgang en intern brainstorm for at komme frem til forskellige løsningsforslag.

Vi endte med en visuel mobile-first løsning, baseret på ikoner med supplerende tekst.

Der er desuden ned til 4 niveauer, som du kan prøve her.

Uddrag af designet

Udtalelse

Det siger Jysk

Anders Talbo Dahl

Anders Talbo Dahl

Online Conversion Specialist Vi oplever stor værdi ved at udvikle et site, hvor der designes direkte i browseren. Ved at arbejde på den måde, har vi formået at skabe en bedre forståelse af designprocessen internt i organisationen. Samtidig er det en tidsbesparende faktor for vores udviklings- og implementeringsteam, da de ved overlevering modtager færdig html-kode, frem for statiske Photoshop-filer.
Statistik

Hvad gav resultatet?

Mobilomsætningen steg med 0 procent
Tabletomsætningen steg med 0 procent
Værdi af søgning steg med 0 procent
Baseret på indsamlet data i perioden 5. april 2014 til 28. august 2014 sammenlignet med samme periode forrige år.
Hovedrollerne

Kontakt os

Martin Haun Frontend design og konvertering Mød Martin
Kim Dolleris Frontend Mød Kim