Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

Krifa

Krifa er en fællesbetegnelse for Kristelig Fagforening og Kristelig A-kasse. Krifa har ca. 200.000 medlemmer og er dermed Danmarks 4. største a-kasse og fagforening.

www.krifa.dk

Opgaven & processen

Redesign og optimering af eksisterende website

  • Designet i 2015/2016
  • Bygget i Sitecore
  • 175+ timers design

Krifa ønskede at forene krifa.dk og arbejdslyst.dk, med henblik på at gøre det lettere for kunden, da indholdet samles ét sted. Derudover ville de i højere grad tydeliggøre deres vision om øget arbejdsglæde og skabe et website.

Wireframes

Sammensmeltningen af de to websites krævede, at der skulle startes forfra og udtænkes et helt nyt flow. Flowet blev kogt ned til en konkret informationsstruktur og visuelt præcenteret via wireframes.

Design i Photoshop

Designet blev løst på klassisk og sikker vis i Photoshop, hvor designet blev præsenteret i et online tool, nemlig Invision App. Invision skaber rammerne for god kommunikation mellem os og kunden.

Brugertests

Vi ynder gerne at brugerteste flere gange i løbet af processen. Det var også tilfældet her, hvor både wireframes og det visuelle design var igennem en række brugertests. Krifa er i øvrigt forsat med at brugerteste efter launch.

Uddrag af designet

Nyt og optimeret indmeldingsflow med udgangspunkt i små skærme

Vi arbejdede med "Mobile First"-tankegangen, hvilket tvinger designeren til at skære helt ind til benet og fjerne alle unødvendige inputfelter eller informationer. Brugerne bliver kun præsenteret for det allermest nødvendige, hvilket skaber overblik og et bedre flow. Fx bliver brugerne kun mødt af to inputfelter og et sæt radio buttons i første skærmbillede.

Det optimerede indmeldelses-flow giver bedre muligheder for, at brugeren gennemfører en indmelding. Opstår der spørgsmål eller udfordringer undervejs, står Krifa klar til at hjælpe dem videre.

Centrale funktioner i fokus til medlemmerne

Ja, det er ikke nogen smal sag at drive fagforening og a-kasse. Det nye krifa.dk består af mange områder, informationer og meget mere. Et af de mest centrale områder er dog Mit Krifa, hvor medlemmerne logger ind og klarer diverse medlemsorienterede opgaver.

I medlemsområdet, under Mit Krifa, er de mest centrale funktioner i fokus, hvilket er med til at skabe ro og overblik. Brugerne kan dog stadig tilgå flere muligheder i Mit Krifa end hvad der ved første øjekast er synligt, og disse er hurtigt inden for rækkevidde.

Visuel identitet

Fælles grundlag for stil og tone

Farverne og den visuelle fremtoning på det nye website har taget udgangspunkt i en farvepallette og identitet fra Pravda. Til denne har vi tilført øvrige og nødvendige elementer til web - Eksempelvis en bred ikonpakke, der kan favne de mange behov, som Krifas website har behov for.

  • Ikon - Krifa
  • Ikon - Krifa
  • Ikon - Krifa
  • Ikon - Krifa
  • Ikon - Krifa
  • Ikon - Krifa
  • Ikon - Krifa
  • Ikon - Krifa
  • Ikon - Krifa

H1 - Overskrifter - Metronic Pro Light

Metronic Pro Light

Øvrige overskrifter - Metronic Pro Regular

Metronic Pro Regular

Brødtekst - Calibri Regular

Calibri Regular

Udtalelse

Det siger Krifa

Gitte Bjerregaard Svenstrup

Gitte Bjerregaard Svenstrup

Digital udviklingskonsulent I Krifa ønsker vi at være relevante udi alle arbejdslivets facetter, så det enkelte medlem opnår God Arbejdslyst. Det kræver blandt andet unikt indhold til unikke brugere på vores website. Beneath har med deres redesign af krifa.dk succesfyldt hjulpet os med at oversætte og konkretisere vores digitale vision til et brugervenligt personaliseret website med fokus på det enkelte medlem.
Hovedrollerne

Kontakt os

Jakob Kjeldtoft Research, Analyse, Wireframing Mød Jakob
Kim Dolleris Design, Wireframing Mød Kim
Michael Østergaard Design Mød Michael
Relateret cases

Få mere indsigt i vores arbejde

Krifa

Optimering af købsflow for nye medlemmer

Se case

Danmarks Jægerforbund

Responsivt redesign

Se case

KIWI

Responsivt redesign af eksisterende website

Se case