Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

Myhome

MyHome er en landsdækkende kæde af møbelbutikker, der tilbyder et stort udvalg af møbler og brugskunst til hele boligen.

www.myhomemøbler.dk

Opgaven

Vores tilgang til opgaven

Udfordringen

MyHome behøvede et redesign af deres website, for at få en mere professionel online fremtoning.

Udfordringen bestod derfor blandt andet i at løfte den visuelle online identitet for MyHome, så websitet afspejler den kvalitet og pris, som stemmer overens med MyHomes produkter.

Derudover skulle det gøres nemmere både at finde og købe møblerne, så sitet skulle selvfølgelig fungere på tværs af alle skærmstørrelser, i modsætning til deres tidligere website.

Løsningen

Vi gav websitet et visuelt løft, der satte møblerne i fokus og gentænkte den tidligere meget brugte gule farve.

Vi lavede en ny navigation af menuen ved hjælp af en workshop. Tilmed optimerede vi checkout flowet, så den online købsoplevelse blev forbedret.

Derudover har vi ryddet op i indholdet. De tidligere lange tekster blev forkortet og mere målrettet, så det nu er hurtigere og mere behageligt at finde informationer på websitet.

Resultatet

Resultatet blev et responsivt webdesign med en forbedret købsoplevelse, som er lettere at finde informationer og navigere i. Produkterne er nu kategoriseret i rum, i stedet for tidligere mange møbelgrupper.

Møblerne er nu kommet i fokus, hvor MyHome har fået et moderne og visuelt løft, der afspejler MyHome møblernes kvalitet og pris mere retvisende end tidligere.

Forenkle navigationen

MyHome havde brug for at forbedre hvordan brugeren fandt produkter og generelt navigerede på deres website.

Vi lavede derfor en workshop, hvor vi opbyggede en ny informationsarkitektur, der skulle danne grobund for navigationen på deres nye website. En metode til at gøre dette, er blandt andet metoden ”kortsortering”.

Her bidrog alle om bordet med forslag til menupunkter og navigationsstruktur. Vi skrev alle MyHomes daværende menupunkter på post’its, grupperede dem og tilføjede kategorier til de forskellige grupperinger. Undervejs blev nogle menupunkter slettet, andre omdøbt og nogle nye kom til.

Fordele ved kortsortering
  • Billig og effektiv metode
  • Simpel at udføre. Kan gøres med post’its
  • Vigtig feedback fra potentielle kunder på navigationsstrukturen
  • Indsigt i hvordan kunderne foretrækker at finde frem til indhold på websitet

Et visuelt løft

- der afspejler den rette kvalitet til den rette målgruppe

MyHome efterspurgte et stilrent og simpelt visuelt udtryk, der ville fremstå mere professionelt end deres tidligere udgave.

Websitet skulle sætte møblerne i fokus, samt synliggøre kvaliteten i møblerne, således at kvalitet og pris sammen var et vigtigt salgsargument. Det skulle samtidig være med til at tale til en større målgruppe, end man tidligere havde formået.

Designet og farvevalget skulle afspejle MyHome som virksomhed, og den tidligere meget brugte gule farve blev erstattet, så den nu kun fremstår i forbindelse med tilbud.

Uddrag af designet

Udtalelse

Det siger HyHome

Anders Martin Larsen

Dan Ejsing

Web Kordinator Med den nye løsning har vi mulighed for, at have flere løsninger og brugere på en og samme platform.

Løsningen er meget fleksibel og kan nemt udbygges med nye features, når vi får behov for det. Beneath har gennem hele forløbet, være en super samarbejdspartner og haft gode input til sitet og de ideer vi havde.

Et forbedret købeflow

Omsætningen på MyHomes webshop skulle løftes i forhold til deres oprindelige shop.

Check-out og gennemførelse af en ordre skulle derfor forsimples og gøres nemmere for brugeren at udføre. Vi løste det med et checkout flow, der er mere flydende og uden forstyrrende elementer og informationer.

Generelt for websitet er indholdet nu mere fokuseret og målrettet, så de tidligere lange overflødige tekster på tværs af siderne, er erstattet af korte og præcise informationer, så det både bliver mere brugervenligt at finde den information brugeren leder efter.

Hovedrollen

Kontakt mig

Nicklas Brønd Design og workshop Mød Nicklas