Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

Smukfest

Smukfest – en af Danmarks største festivaler. Bøgeskoven i Skanderborg bliver årligt indtaget af ca. 50.000 festivalglade gæster.

Opgaven

Smukfest.dk var et site af ældre dato. Der var behov for et visuelt løft, der gik i tråd med den nye identitet. Derudover skulle sitet være sæson-fleksibelt på indholdsdelen og selvfølgelig være responsivt.

Løsningen

Et sektionsopdelt site, der let kan omprioriteres og struktureres efter festivallens sæsonprægede behov.

Resultatet

Resultatet blev et fleksibelt, stemningsfuldt og responsivt website, der fanger stemningen fra festivalen, som vi kender den i bøgeskoven. Ja, og hvad kan vi sige – billetterne sælger jo sig selv ;)

Smukfest

Før, lige før, under og efter

Smukfest.dk er et aktivt website året rundt. Altså ikke kun de få dage, hvor gæsterne indtager bøgeskoven. Udover det helt essentielle - at sælge billetter, skal der formidles en masse informationer. Det er alt fra at tease programmet til praktiske informationer til gæster, partnere, pladsboder, samt musikere til opsamling af stemningsbilleder og musikønsker til næste år.

Idéen med fleksible og sektionsopdelte sider blev til mødet med Smukfest præsenteret helt lavpraktisk. Det blev – som et sjovt indslag – visualiseret med træblokke og sprittuscher.

Et stemningsfuldt website

En af de store udfordringer for Smukfest var at formidle den stemning, man møder på festivalpladsen, på det nye website. Det var derfor vigtigt at skabe et stemningsfuldt website, som stemmer overens med den festival, man oplever i bøgeskoven.

Udover de virkelig gode billeder fra festivallens mange fotografer, er festivalgængerne gode til at dele deres billeder på Instagram. De billeder skulle selvfølgelig med på Smukfest.dk og gerne endnu mere i fremtiden.

Uddrag af designet

Udtalelse

Det siger Smukfest

Anders Martin Larsen

Dan Ejsing

Web Kordinator Med den nye løsning har vi mulighed for at have flere løsninger og brugere på en og samme platform.

Løsningen er meget fleksibel og kan nemt udbygges med nye features, når vi får behov for det. Beneath har gennem hele forløbet været en super samarbejdspartner og haft gode input til sitet og de ideer vi havde.

Form og farve

Smukfests nye identitet lægger op til, at der kan skiftes farve - år efter år. Den grønne farve er temafarven for 2015. Den er gennemgående igennem designet, men kan nemt skiftes til en ny temafarve.

Der var behov for en skrifttype til overskrifter, der sammen med billederne fra festivalpladsen, kunne udtrykke den glade, legende og festlige stemning. Vi fandt i samarbejde med deres grafiker, en passende skrifttype.

Display font: FF Duper Pro

The quick brown fox jumps over the lazy dog

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå

0123456789

Ikonstil
  • Ikon - programmet til Smukfest
  • Ikon - om Smukfest
  • Ikon - køb billet
  • Ikon - info om Smukfest
  • Ikon - til de profesionelle
  • Ikon - seneste nyt
  • Pegende pil på telefon med brug af ikonerne til Smukfest
Hovedrollerne

Kontakt os

Nicklas Brønd Design Mød Nicklas
Kim Dolleris Mød Kim