Tlf. 31 69 05 50 hello@beneath.dk
Case study

TDC MYSTORE

TDC er Danmarks førende leverandør af kommunikationsløsninger og betalings-TV og besidder en markedsleder position indenfor alle segmenter i Danmark.

Opgaven

TDC manglede en løsning til at lette sælgernes arbejdsgang i TDC butikkerne. De havde derfor brug for at intuitivt redskab til i hverdagen. Det skulle primært sikre, at informationer blev læst og opgaver udført. Det skulle altså være nemt at finde frem til de mange og nødvendige informationer for sælgerne, og samtidig være nemt og fleksibelt for baglandet at lægge indhold på portalen.

Valget faldt på en tablet-optimeret intranetportal kaldet TDC MyStore.

Internt redskab til at lette arbejdsgangen for TDC butikkernes sælgere

Løsningen TDC MyStore skulle løse en lang række opgaver med alt fra konkurrencer til opgaver og checklister. Indholdet og de mange features er dynamiske og personafhængige, så det indhold sælgeren bliver præsenteret for er afhængigt af hvem der er logget ind.

Eksempler på funktioner

  • Opgaver tildelt butikker og medarbejdere med mulighed for at tilknytte deadlines.
  • Checklister med opgaver, der skal udføres for eksempelvis at klargøre en butik om morgenen.
  • Opslagstavle med vigtige informationer for sælgerne.
  • Mulighed for at følge med i butikkernes performance og salg til intern konkurrence.

Nyhedsportal, opgave håndtering, medarbejder værktøjer, support og drift og meget andet

Løsningen er lavet med udgangspunkt i en større undersøgelse foretaget blandt medarbejdere og sælgere i TDC butikkerne, da det er dem der i sidste ende vil bruger løsningen i hverdagen. Derfor har det været vigtigt at få dem med i processen og efterfølgende kvalitets teste løsningen af flere omgange. TDC MyStore bygger derfor på mange af de krav, ønsker og idéer som er kommet fra netop sælgerne og medarbejderne, mens vi har understøttet det med et design og flow der matcher de overordnede formål om intuitivitet, forenkling og fleksibilitet.

Uddrag af designet

Udtalelse

Det siger TDC

Kenneth Nellebjerg

Benjamin Graham

Analytiker/Projektleder Vi er rigtig glade for resultatet. Butikkerne har taget godt imod MyStore og har allerede en del gode ideer til fremtidige tilføjelser – og det er jo et godt tegn, at de lader sig inspirere til nye optimerede processer og værktøjer.

Et motiverende og stilrent TDC udtryk

Det generelle udtryk skulle være stilrent, moderne og afspejle TDC, men måtte gerne få en “spil feeling” over sig, med simpelt brug af skygger, dybdeeffekter og lignende.

Der skulle være balance mellem at udfordre den ellers meget business orienteret stil, som TDC er kendt for, og et mere legende udtryk til et motiverende og nyttigt redskab i hverdagen.

Logoet

Specialdesignet iconpakke

Call-to-action knapper


Primær CTA Sekundær CTA

Hovedrollerne

Kontakt os

Nicklas Brønd Design Mød Nicklas